Málaga 2011 DIY (Do It Yourself)

4. červenec 2011 | 18.26 |

thsummer12df7Po noci, strávené na lavičkách v Brně, protože vlaky jezdily pitomě a ubytování jsme nenašli, jsem se rozloučila s Princem v Bratislavě a vzlétla vstříc mému prvnímu výletu do zahraničí na vlastní pěst. V Málaze mě měla čekat rusovlasá Marge, se kterou jsem se znala do té chvíle jen virtuálně, kopec nových známých, skvělé španělské jídlo, slunce, moře, bary a prázdninová atmosféra. A jak uběhlo těch necelých 5 dní, které jsem tam strávila?

Studentsky, španělsky, zábavně, skvěle a bohužel světelně rychle!

Fotografie0311 copy

(Ryanair. Děje se to i v ostatních letadlech nebo jen v těch od téhle společnosti, že lidé při každém přistání tleskají? :D)

Ačkoliv jsem byla připravená na pekelnou výheň a čtyřicítky, užívala jsem si nakonec příjemných 29°C a často i slunce pod mrakem, což bylo to poslední, co jsem na jihu Španěl mohla čekat. Přesto se mi povedlo se spálit na celých zádech, když jsme frajersky vyrazily na pláž ve dvanáct odpoledne! Pláže v Málaze nejsou tak pěkné jako v blízkém, velmi turistickém Torremolinos, když ale skočíte do pojízdné lednice alias autobusu, za půl hodiny vás doveze mimo centrum města na El Palo, a tam je písek jemnější a moře čistější.

Fotografie0315 copy

Fotografie0316 copy

Marge bydlela přímo v centru, což bylo to nejideálnější, co jsem si mohla přát, protože všude, kam jsme chtěly, jsme se mohly pohodlně dopravit pěšky, a tak se různé tour na poznávání města mohly konat bez problémů. V září jsem Málagu ale, co se týče památek, muzeí a podobně už prolezla (i Gibralfaro, arabský hrad, kde vás nyní místo Arabů může zabíjet ostré slunce, na druhou stranu, pokud jste ostřílení chodci do kopce, dostanete za doměnu nádherný výhled na město - Marge už tam byla x krát, a tak byla ráda, že tam nemusí lozit znovu), takže jsem se mohla soustředit na poznávání života v ní.

Fotografie0319 copy

Fotografie0318 copy

(Ano, ve Španělsku existují speciální koše na plastové lahve od olivového oleje :D)

Po brzkém vstávání průměrně ve dvanáct hodin v poledne jsme se nasnídaly, odpoledne strávily třeba na plážích, daly si oběd, každý den sestávající většinou z opečené ryby (ach, španělské ryby) a salátu - divte se, ale tohle byl pro mě ráj - a po krátkém odpočinku byl už čas na la vida de noche. Díky početým známým a dobrému vkusu mojí hostitelky jsem mohla prošmejdit všechny dobré podniky, které centrum Málagy nabízelo, a za studentský peníz, čili za malý nebo občas dokonce žádný.

Byla jsem v barech, kde pouští hudbu, o které si tady v Česku v hospodách můžeme nechat zdát - The Strokes, Muse, The Hives, Radiohead, The Wombats, ... aneb hudební gurmáni, záviďte; kde umí namíchat ty nejlepší koktejly z čerstvého ovoce; kde servírují tapas (malé porce jídla, určené k uzobávání, ale dostatečně syté) k nápojům zdarma; kde se dá dobře tančit; kde mají výzdobu á la lyžařské středisko; a tak dále a tak podobně. Z tapas, které jsme měli, jsem byla vážně nadšená, stejně jako z alkoholického pitiva, které je dle mého gusta a navíc, pokud máte kamarádky PR (každý podnik zaměstnává lidi, kteří jim na ulici láká návštěvníky, informuje o akčních cenách a může vás třeba pozvat na panáka (chupito) čehokoliv zdarma), je dost možné, že za pití utratíte míň, než v Česku. A co jsem jedla a pila?

Na fotce vidíte zleva:
Fotografie0320 copy
  • kostky rosada (Genypterus blacodes) v těstíčku, nejlepší ryba na světě,
  • smažené krevety,
  • boquerones en vinagre (půlky ančoviček v octu s česnekem, velmi typické pro Málagu),
  • dále skvělé gazpacho (mixovaná zeleninová polévka),
  • výbornou večeři v Montaditos, kde ve středu vše stojí 1 euro - dávala jsem si hranolky se čtyřmi druhy salsy, nejlepší olivy na světě a sendvič s jamón ibérico (šunka z černého iberského vepře Pata negra), ovčím sýrem a rajčatovou salsou,
  • palačinku s medem, ořechy a jablky,
  • Clara - skvělé španělské pivo, chutnající po citronu,
  • trošičku sangríi a tinto de verano,
  • karamelovou vodku,
  • mojito,
  • veliký koktejl z mixovaného vodního a cukrového melounu,
  • moscatel María Virgen - muškát, připomínající medovinu,
  • ron miel - rum s medem,

etcétera. Navíc, jako je mým dobrým zvykem, nakoupila jsem domů tunu španělského jídla a utratila jsem za to majlant. :D

Bylo skvělé korzovat malažskými ulicemi (čistými -Francouzi, učte se), poslouchat zpěv a hudbu tam kytary, tam klarinetu, tam saxofonu, míjet plno lidí, hlavně mladých, vyrážející za zábavou a cítit se popáté ve Španělsku domácky. V jakýkoliv čas jste vyrazili do ulic, vždycky to tam pulsovalo životem. Všechny kluby měly svého portero - hlídače, který návštěvníkům otvíral dveře, kontroloval věk a staral se o pořádek toho, kdo do klubu vchází a odchází, a díky mému vzezření žádný naštěstí neuhádl, kolik mi je, protože vstup do klubů byl vždy od jednadvaceti let. :D

Fotografie0321 copy

(Takovéhle záchody mají :D)

Fotografie0323 copy

(A takováhle umyvadla v Teatro Echegaray :D)

Některé podniky měly otevřeno i do sedmi, osmi ráno, a údajně tam nabízejí rovnou i snídaně, my jsme se ovšem vracely kolem páté až šesté, a tak jsem tuhle zkušenost bohužel nezažila (smějte se, ale prostě nejsem na takovéhle večerky zvyklá :D). (Z party jsem v neděli ráno také jela rovnou na letiště, odkud mi frčel Ryanair zpátky domů, a naštěstí jsem měla odvoz, protože MHD byť ve městě, které je 2x větší než Otrava, je prostě na nic. :D) Jeden večer jsme si také s holkami zpříjemnily návštěvou koncertu Alondry Bentley, britsko-španělské písničkářky, která má v hrdle zlato a naživo na mě udělala obrovský dojem, ačkoliv je mi trochu líto, že si myslela, že na jejím koncertě spím, protože jsem ji poslouchala se zavřenýma očima. :D

Fotografie0336 copy

Poznala jsem kvanta vážně milých lidí ze všech koutů světa, a jediné, co mě štvalo, byla moje dost teoretická znalost španělštiny. Učím se španělsky sice už 4 roky, takovouhle plejtváckou příležitost k tomu, ji procvičit, jsem ale nikdy neměla, a tak byla moje nejčastější otázka Cómo? (Co?) a občas mi opravdu dělalo problém něco rozumět jak kvůli slovní zásobě, tak andaluskému přízvuku (je HROZNÝ :D), ale i tak jsem si taky docela dost pokecala.

Fotografie0347 copy

V takovémhle duchu uběhlo mých pět dní a bylo pro mě včera neuvěřitelné, že ještě brzy ráno jsem obrážela s ostatními podniky v Málaze a večer už jsem byla doma v Otravě v zimě a dešti. Moje pátá návštěva Španělska byla ale zatím nejlepší a na všechno, co jsem tam zažila, budu dlouho vzpomínat a nejspíš budu mít zkraty ve formě polibků na seznámení, pozdrav a rozloučenou, kterými se tam lidé častují, uklouznutí španělského slovíčka sem tam, a podobně. Jsem si ale jistá, že se do Španělska brzy zase vrátím, protože se mi to prostě po uběhnutí nějaké doby stává. ;) Viva Espaňa!